Markkinoinnin vuosikello
lataa suunnittelupohja ja vuosikalenteri avuksesi

Lataa tästä »

Markkinoinnin vuosisuunnittelu luo pohjan tulokselliselle markkinoinnille. 

Rakensimme vuosisuunnittelun työkaluksi pohjan, jonka avulla tiimisi välttyy turhalta excel-askartelulta. Ladattavassa tiedostossa on mukana sekä vuosikalenterin runko että kysymyspohja, jonka avulla yhdistät markkinoinnin toimenpiteet liiketoiminnan tavoitteisiin.

Markkinoinnin vuosikellopohja auttaa...

  • Pohtimaan ja määrittelemään, miten markkinointi auttaa saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet
  • Suunnittelemaan tulevan vuoden kampanjat ja jatkuvat toimenpiteet yhteen näkymään
  • Allokoimaan markkinoinnin budjettia eri toimenpiteiden ja medioiden välillä

Täytä lomake ja lataa suunnittelu- ja vuosikellopohja

Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Tietosuojaseloste.
Markkinoinnin tavoitteiden suunnittelu

Aseta markkinoinnin tavoitteet tukemaan liiketoimintaa

Markkinoinnin vuosisuunnittelu alkaa bisneksen ja markkinoinnin tavoitteiden linjaamisesta. Vuosikellopohjan kysymysten avulla varmistat, että markkinoinnin toimenpiteet palvelevat liiketoiminnan tavoitteita.

Markkinoinnin vuosikalenteri

Rakenna kampanjat ja jatkuva markkinointi samaan näkymään

Vuosikellopohjan ytimessä on kalenterinäkymä, jonka riveille aikataulutat kampanjat, jatkuvan markkinoinnin ja esimerkiksi viestinnän toimenpiteet.

Budjetin allokointi

Allokoi budjettisi fiksusti 

Jokaiselle toimenpiteelle on varattu oma budjettirivi, joten saat kokonaisnäkymän siitä, miten markkinoinnin budjetti jakautuu eri toimenpiteille ja medioille.

Valitse mediat tavoitteen ja kohderyhmän mukaan

Pohjassa on oma osionsa mediasuunnittelulle. Vuosikellopohjan neljänneltä välilehdeltä löydät myös linkkejä mediatietoihin, lisämateriaaleihin ja artikkeleihin.

Lataa suunnittelu- ja vuosikellopohja

Työkalun avulla suunnittelet ja kirjaat markkinoinnin tavoitteet, toimenpiteet, mediat ja budjetit samaan näkymään!