Markkinoinnin vuosisuunnittelu luo pohjan tulokselliselle markkinoinnille.
Rakensimme vuosisuunnittelun työkaluksi pohjan, jonka avulla tiimisi välttyy turhalta excel-askartelulta. Ladattavassa tiedostossa on mukana sekä vuosikalenterin runko että kysymyspohja, jonka avulla yhdistät markkinoinnin toimenpiteet liiketoiminnan tavoitteisiin.
Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Tietosuojaseloste.
Markkinoinnin vuosisuunnittelu alkaa bisneksen ja markkinoinnin tavoitteiden linjaamisesta. Vuosikellopohjan kysymysten avulla varmistat, että markkinoinnin toimenpiteet palvelevat liiketoiminnan tavoitteita.
Vuosikellopohjan ytimessä on kalenterinäkymä, jonka riveille aikataulutat kampanjat, jatkuvan markkinoinnin ja esimerkiksi viestinnän toimenpiteet.
Jokaiselle toimenpiteelle on varattu oma budjettirivi, joten saat kokonaisnäkymän siitä, miten markkinoinnin budjetti jakautuu eri toimenpiteille ja medioille.
Pohjassa on oma osionsa mediasuunnittelulle. Vuosikellopohjan neljänneltä välilehdeltä löydät myös linkkejä mediatietoihin, lisämateriaaleihin ja artikkeleihin.
Työkalun avulla suunnittelet ja kirjaat markkinoinnin tavoitteet, toimenpiteet, mediat ja budjetit samaan näkymään!