Hissipuhe – näin onnistut 

Hissipuhe, eli napakka ja kiinnostava myyntipuhe on yrityksesi tarina noin minuuttiin tiivistettynä. Joko omalla yritykselläsi on sellainen?


Lataa maksuton Hissipuhe-opas, joka auttaa kirjoittamaan juuri yrityksellesi sopivan myyntipuheen!

Tämä opas on tuotettu yhteistyössä Sanoman ja Suomen Yrittäjien kanssa.

Lataa opas täyttämällä lomake

Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Tietosuojakuvaus.

Markkinoinnin työkalupakin työkalut

Oppaan luettuasi tiedät…

  • Millainen on hyvä hissipuhe

  • Miten hissipuheen rakenne suunnitellaan

  • Millaisia vinkkejä konkarit antavat myyntipuheen ja hissipuheen tekemiseen? Entä käyttöön?

 


Hissipuhe-esimerkkejä oman myyntipuheesi inspiraatioksi

Hissipuheen kirjoittamisen ohjeiden lisäksi löydät oppaasta konkreettisia esimerkkejä hissipuheista ja hissipuheen rakenteesta. Esimerkit auttavat pohtimaan oman hissipuheen pääpointteja – kirjoittamisesta tulee näin helpompaa.


Mitä hyvä hissipuhe sisältää?

Hyvä hissipuhe kertoo ytimekkäästi, minkä ongelman yrityksesi ratkaisee ja miten, kenelle tuotteet tai palvelut on suunniteltu, ja mitä erityistä tai ainutlaatuista yrityksessäsi on.

Kuten muissakin myyntitilanteissa, kannattaa hissipuhetta suunniteltaessa keskittyä asioihin, joista tiedät kuulijalle olevan arvoa.

  • Jos puhut potentiaalisen asiakkaan kanssa, keskity hissipuheessa siihen, mitä hyötyä asiakkaat saavat palvelustasi. Kerro myös, millaisessa tilanteessa olevat asiakkaat hyötyvät palveluistasi eniten.

  • Sijoittajan kanssa keskustellessa hissipuheessa kannattaa keskittyä siihen, mitä hyötyä yrityksesi toisi hänen salkkuunsa, ja millaisia ovat yrityksesi ansaintalogiikka ja bisnesmalli.

  • Jos keskustelukumppanisi on mahdollinen yhteistyökumppani, keskity siihen, mitä yhteistä teillä on, ja miten nämä yhteiset intressit hyödyttäisivät kumpaakin osapuolta.

  • Huomioi myös keskustelukumppanisi lähtötaso: tunteeko hän yrityksesi toimialan, vai kannattaako hissipuheeseen leipoa sisään myös lyhyt ja selkeä kuvaus toimialan tilanteesta ja dynamiikasta.

Tee hissipuheesta jo suunnittelu- ja kirjoitusvaiheessa itsellesi pari-kolme versiota eri tarkoituksiin, jotta voit valita sopivimman aina silloin, kun tilanne tulee vastaan.

Ota markkinoinnin työkalut haltuun


Lataa työkalupakki